torsdag 16 april 2020

ett kortare hopp......




Under några dagar ingen blogg. Det strulade lite runt om så bloggandet fick stå över. Nu är jag tillbaka med några enkla rader.

Påsken är över och det är vardag igen. Inte för det gör någon större skillnad mig, men så är det.

Börjar bli ganska trött på all rapportering om och kring Corona. Nu är det inte så att jag inte tar detta på största allvar, för det gör jag, men jag känner mig helt tom nu. Måste nog fokusera på något trevligare och mer lättsamt. 


Kanske på den här lite udda familjen som jag stöter på varje morgon på min tidiga morgonpromenad. 
Troligt är att ene hanen mist sin livskamrat och därför slagit följe med annat par. 
Har hört att gräsänder lever hela sitt vuxna liv med samma partner.

Nu hör jag att mannen klivit ur sängen, då ska det bli lite frukost.
Vi får väl höras senare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar