fredag 3 april 2020

usel sömn......



Det blev inte många timmars sömn den gångna natten. Allt möjligt och omöjligt rusar runt i skallen.
Vid midnatt steg jag upp och tog tag i min bok som jag håller på med, det blev flera spännande kapitel innan jag bestämde mig för att göra ett nytt försök med John Blund.
Jag bestämde mig då för att ta tag i en kylskåpsrensning när det åter blev morgon. Kunde mycket väl gjort det då vid tvåtiden på natten, men med hänsyn till den sovande mannen och katten valde jag att vänta.
Nu är det gjort och där finns en hel del, så hamstra behöver jag inte.


Ja, frysen är det inte så mycket att göra åt. Vågar inte plocka och sortera med risk för att inte få in allt igen. Får väl vänta tills vi käkat upp lite.

De nödvändiga begränsningar i det sociala livet tär på krafterna, åtminstonde på mina. Det känns att bli berövad på sin frihet.
Bara att gilla läget. Upp med hakan, vi har det ju trots allt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar