torsdag 23 april 2020

vad blir det till middag?



Som några av er kanske vet, eller gissar, så gillar jag både att äta och att laga mat. Därav också recept. Gillar nog det mesta och är alltid sugen att testa nya recept. Fick till mig ett recept härom dagen som jag troligen INTE vill eller ska testa......."sås av kalvhjärna", där går min gräns.
Nä, här på "Casa Prelata" kommer det att serveras fisk denna dag. Helst skulle jag velat servera egen fångad fisk men det låter sig inte göras. Dels har jag inte erfoderliga redskap, och saknar kunskap för att få något på kroken, och så har jag förstått att det visst inte är tillåtet i mitt närområde.
Min fisk får fångas från frysen (hur nu de ska gå till)

Nåja, det är ju flera timmar till det blir middagsdags, allt kan hända.


Nu får jag väl ta itu med vad som skulle gjorts igår.....
Skulle planterat lite igår men det kom liksom av sig. Kanske bättre tur idag. Forfarande står några pelargoner och väntar på sin hemvist.

Jag sitter nog kvar här vid datorn ett tag medan mannen är ute och högtryckstvättar trädäcket.
Inte störa det geni som arbetar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar