fredag 24 april 2020

håll avstånd.......



Corona krisen är INTE över, trots att en del trycks tro så. Håll avstånd och följ de givna rekomendationerna är allt som gäller just nu.

Nog om corona nu.

Jag blir så glad varje morgon jag gör min lilla promenad i vårt närområde. Denna morgon var det riktigt sommarlikt. Solen steg sakta upp, det var ljumt i luften och inte en enda vindpust. Så stilla att det nästan kändes overkligt.

Tror det blir ännu en dag i vilans tecken.

Vi, mannen och jag, har ju naturligtvis planer för dagen.
Det blir ett kort besök hos ene sonen, men bara för att hämta ett paket som ställts ut i väntan på att vi ska hämta. Sen blir det nog inte mer aktiviteter utanför vår boning.
Men, tack gode skapare för gamla serier och annat  repriserat material från när och fjärran.

Vädret ska ju bli lite sämre, men vi har ju vårt mysiga uterum så det klarar sig nog med den saken.
Helt ärligt, lite regn skulle behövas, det är torrt i marken nu.

Jag hör att det börjar röra på sig från sovrummet nu. Det är nog mannen som börjar vakna till liv. Kanske är det morgon-yoghurten med musli som pockar på uppmärksamhet.

Ha en fin dag, ni alla där ute.

Håll ut, Håll avstånd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar