onsdag 22 april 2020

vad är detta????


Fä känner jag till, likaså gratäng men fä-krydd-pot-gratäng sammansatt känner jag inte till. Inte heller någon för mig känd förkortning.
Det har kanske gått helt "bananas" med denna skylt??

Något som jag i stället gläds åt är att både min, mannens och företaget bokföring och deklarationer nu är både klara och inskickade. Själv har jag tillika redan fått tillbaka från ett givmilt skatteverk. Jag har mottagit hela 690 skr. att fritt spendera. 

Coronan fortsätter sitt grepp om Sverige, ja hela världen faktiskt. Vi försöker undvika kontakter och vi vistas ute bland folk så lite som möjligt, det är vårt bidrag till en god hälsa.

Denna vackra dag ska jag försök ta mig ur solstolen, lägga bok och korsord ifrån mig och göra lite nytta i trädgårdstäppan. Inte så stort och inte så märkvärdigt, bara lite tidiga pelagoner som ska få flytta ut.

Om ni vill och orkar kan ni väl kika in på min blogg i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar