torsdag 23 juli 2020

raggarballe med svängdörr........





"Raggarballe med svängdörr"....slang för varmkorv med bröd.
Jo, men jag tror att det mest förekom i Stockholmstrakten och där omkring. 
Det är varmkorvens dag idag, därför denna helt onödiga information. Ingen varmkorv finns i detta hushåll så min undrar är om det funkar med grillkorv??? Sk-t samma, det blir inte korv i någon form denna dag.

Igår tävlade ju Heman Cross på Jägersro, och visst gick det bra. En fin andra plats blev det.



Här, på upploppet, blir han tyvärr omsprungen och passerad av den häst som slutligen stod som segrare. En duktig häst så vi är nöjda.


Pussel älskar jag......


Detta pussel har jag fått av våra grannar för en tid sedan. Nu är det klart och det har varit ett superroligt pussel att lägga. Kommer sakna mina stunder med Sverige.


.....Skulle kunna va ett konstverk. Allt går ju numera att göra konst utav. Nä, det är inte något från min kreativa sida.....



Kanske mer likt ett ordspråk, " peppar, peppar ta i trä."



Nä, nu får jag återgå till lite mer hushållsnära arbetsuppgifter. 
Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar