tisdag 28 juli 2020

Sjusovardagen




Nä, vem har tid att sova till sju.....
Inte när katten (läs husets herre) bestämt sig för att gå ut kl 06.
Det är sista tisdagen i Juli. Vem kunde tro det?
För mig är Juli sommar, men augusti början på hösten. Vi går alltså mot mörkare tider. Själv gillar jag hösten så inte mig emot, men ljuset......det kommer jag att sakna.

Österlen upp och ner. Nu verkar det inte bättre än att vårt fina Österlen invaderats av semesterfirare. Inte för att jag missunnar, men lite konstigt ändå. Inte resa utomlands eller bort för att hindra smitta men gärna ta emot folk från annan ort!!



Handlat till svågern, handlat till oss själv, plockat lite i skåp, lagt lite pusselbitar, förmiddagsfika på uteplatsen, lite fotografering och så avstyra kattslagsmål. Ja, det är vad som hunnits med fram till 12.15. Inte illa om jag själv får säga.



Inga djur kom till skada vill jag påpeka.

Ha en bra dag ni alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar