torsdag 30 juli 2020

luta sig mot väggen......



Mot vår tegelvägg står våra cyklar nu lutade sen en längre tid tillbaka. Ingen tycks vilja nyttja dessa fortskaffningsmedel längre. Men ändå ska de få stå kvar och invänta rätt dag och tillfälle.



Inte bara cyklarna behöver stöd mot en vägg. Någon gång känns det faktiskt som även jag själv skulle behöva luta mig mot en vägg och ta stöd.

Denna dag har varit aningen konstig. Inget har liksom blivit som planerat. Allt från mat till planerad aktivitet. Men, så är det väl ibland.

En kollega och god vän hade vänligheten och åka  iväg till nästliggande stad och köpa lite pussel till mig. Begagnade på loppis men helt ok. Jag fick tre pussel för 100-lappen. Nu har jag att göra ett tag framöver.

Har under eftermiddagen brottats med en envis huvudvärk som vägrar lämna mitt huvud trots värktabletter, migränmask och sängläge i mörkt rum. Nu ger jag upp och försöker sitta en stund vid TV:n och morden i Midsomer

Hoppas jag mår bättre i morgon.
Då är det planerat att barnbarnet ska komma och måla vårt staket om vädret vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar