söndag 5 juli 2020

visdomsord.....




" Att sitta här en hel dag...... det tar tid"
Jo, det är väl så det känns för mig idag. Mannen är iväg med en av hästarna till Göteborg. Tävlingar idag. Regnvåt och tung bana, men inget vi kan påverka.
Här får jag sitta likt en maskros stigen upp ur leran.
Nåja, så farligt är det ju inte. Med bok, pussel, korsord och några gamla filmer ska jag nog få tiden att gå.

Så har jag hunnit med att städa både sovrum, dusch och hall på övervåningen. Alltid något.
Katten har fått ny låda som jag hoppas han ska gilla.
Även han vill vill kanske ha något nytt.

Visst kan man undra...är det sommar eller är det höst. Kallt, blåsigt och regn på regn.
Synd på de som har sin semester nu.

Regn, Corona och gamla taskiga repriser på TV, det är vad man för hålla till godo med. Det är ju trots allt inte alla som har play-kanaler att tillgå.
Om nu vi 70+ ska hålla oss hemma så kanske det vore trevligt med något att se på.


För att inte deppa helt ihop så känner jag att det är dags för lite frukost nu. Tack och lov att vi har lite play-kanaler att botanisera bland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar