fredag 24 juli 2020

när är det helg?





Helgen närmar sig....eller har den redan börjat? Är det helg redan på fredagen? Ja, det är kanske något de kloka tvistar om. Jag tycker att det ÄR helg redan på fredagen. 

Hemma på våran gård..... ja eller i vår samfälliga gård, finns det en hel del igelkottar. Dock inte just denna som bilden visar. Varje kväll, ganska så exakt vid 22 snåret, kommer de ca 10-talet till antal från alla håll. Det finns mat och vatten till dem så det har kanske sin förklaring. Alla gillar ju inte igelkottar men de fyller ju sin funktion i vårt eko-system.

Mannen har sytt idag.
 jo, ni läste rätt SYTT. Han syr vid behov i knappar på träningskläderna när så behövs för jag vägrar sy.

Inte bara det, mannen har fått utföra mer arbete denna dag.
Ny lampa i hallen på övervåningen skulle sättas upp



Med lätthet och elegans fick han plafonden på plats.



Han fick även lampan att lysa. 
Denna kommer nu att lysa upp vår tillvaro när vi passerar hallen till vårt sovrum.


Medans regnet smattrar mot rutan har jag, som vanligt, tagit plats i uterummet med ett för dagen nytt pussel.




Ett pussel som jag känner redan nu att det kommer sätta mitt tålamod på ordentlig press. Men, inte ge upp i första taget.

Fredag och helg, enligt min bedömning, så ha en fin ledighet ni som har sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar