lördag 25 juli 2020

det gäller att tänka sig för.........



Mycket är olagligt och massor av konstiga och tvivelaktiga lagar finns lite varstans, som den här......

" Det är olagligt att mata fåglar i San Francisco??? Att bryta mot denna lag kan ge dig böter.
Jag utgår ifrån och hoppas att det inte gäller våra tamfåglar och husdjur i form av t.ex undulater och papegojor. 


Fåglarna på bilden har inget med ovanstående text att göra. Dessa sötnosar lever fridfullt i mitt/vårt område och matas mest hela tiden av snälla människor utan att riskera böter. Men så är det ju inte i San Francisco heller.



Mer olagligheter förekommer just nu i min värld. Mord!! 


Nu är det inte så hemskt som det låter. Detta mord utspelar sig i cirkusmiljö i min bok. En trevlig avkoppling i sommarvärmen.
Boken är gammal och det är troligt att jag har läst den, men i min ålder går det ju att läsa om eftersom minnet ibland sviker ( eller ofta och gäller även filmer och serier).

Ha en skön lördagkväll alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar