fredag 3 juli 2020

gomorron.....

Det finns inget för mig att blogga om denna dag. Nä, om man kliver upp 03.30 och sätter sig vid datorn för att blogga, har inte mycket hunnit hända. Förvisso har klockan hunnit dra sig framåt några timmar nu men ändå finns inget att skriva om. Två värktabletter, två timmars pusslande i uterummet med knagligt resultat, en kopp te och en knäckemacka senare sitter jag här och har fortfarande inget att skriva om. 
Även om jag väktes av en fågelkonsert känns det så där.

Kanske känner jag mig mer som jag tror geten från  en annan plats kanske känner.  


Längtan ut till något spännande och rogivande. Att kunna byta ut den vanliga miljön och den gamla vanliga vardagen mot något nytt och uppfriskande. 
Nu menar jag inte att jag är otacksam mot livet, tvärtom, men att själv förmå mig till lite kreativ handling. Att kunna se livets alla fina skiftningar.
Det är kanske lätt att bli lite nedstämd av ofta återkommande huvudvärk och dålig sömn och ett underligt illamående. Ett är då säkert....jag tänker för mycket även om tankarna inte resulterar i något konstruktivt.

Denna dag kommer säkert föra med sig massor av trevliga överrasknigar och händelser. Vi ska träffa vänner idag och det är alltid så trevligt.

Det har varit ganska växlande väder de senaste dagarna, regn eller skyfall om vart annat.
Idag ser det ut att bli detsamma om än lite mindre regn. Tack för det, väderguden.

Vi kan väl höras igen, kanske redan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar