lördag 11 juli 2020

kinderägg



Visste ni att det i USA är förbjudet att iportera Kinderägg??
Jo, det är ännu en av alla dessa mer eller mindre konstiga lagar som finns lite varstans i vår värld.

Varför det är förbjudet? Jo , i USA är det inte tillåtit att blanda samman ätligt och oätligt som inte kan ses vid utsidan.
Ja kanske??

Så här mellan regnskurarna har jag idag hunnit med att dammsuga och tvätta golv i hall och toa på nedervåningen. Alltid något.
Ont i ryggen har jag så det får räcka med den städningen idag.


Det regnar lite i mitt järta också när jag tänker på de som haft semester med bara regn. Till och med vädret ter sig ibland orättvist.

Jag har fått en burk med nyplockade vinbär av vår granne. Vad ska det kunna bli av dessa tro??

Nä men nu är det ju lördag, då ska vi vara glada.
Trevlig helg på er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar