söndag 19 juli 2020

tillbaka igen.......


Igår kom ingent bloggande från oss här. Det blev en bloggfri dag så att säga. Inte för att jag inte ville utan mer för att jag fick koncentrera mig på andra saker.
Nämligen grillning med nära och kära.



"Barbeque master him self", där skymtar han fram genom rök och grillos. Mannens domän.


Så kom då äntligen gästerna. Som vi har längtat efter att få träffa dem. Naturligtvis försökte vi hålla Coronaavstånd.


Menyn var inte så märkvärdig, men jag tror ätbar.
Grillat behöver ju inte ta en till sjundehimlen men ett härligt sätt att träffas och trivas.

Så har det då äntligen hänt!
Vadå? Jo vår ros, den enda också för den delen blommar.



Jag måste erkänna, jag har sätt vackrare rosor, själva busken menar jag nu. Våran är gles och ynklig och har en dödsdom utsatt till hösten då den ska få lämna vår trädgård och ersättas med kanske en en.....

Nu har jag lite annat att pyssla med så jag lämnar er åt fria aktiviteter. 
Ha de gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar