fredag 17 juli 2020

idag hände det.......






Vet faktiskt inte när det senast hände, men idag var det dags. Idag skulle jag cykla in till byn och göra lite ärende. Främst skulle jag till Lions och kika efter lite fler pussel.
Några pussel som jag ville ha fann jag dock inte men väl en hel del livsmedel av den mer onödiga sorten fick följa med hemma. Detta efter att jag gjort storinköp tidigare i morse.

Nu kan cykeln återgå till sin vila.

Tidigare i morse skickade jag ut mannen att plocka lite krusbär. Tyckte mig höra lite tvekan, men slutligen slank han ut i trädgården och började plocka.



Nu tyckte mannen att vi kanske inte skulle plocka så mycket idag.......eller va det för att busken stacks lite?? Nåja, bär är plockade och det blev hela 1,8 kg på vår enda lilla buske som inköptes förra året.  Bra utdelning. 
Bären befinner sig nu frysen för att senare i höst och vinter påminna oss om den sommar som varit.

Att det är fredag har ni kanske inte missat......njut, för det ska bli fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar