fredag 3 december 2021

fotspår i snön




Jodå, det har kommit lite snö även denna natt. 
Vår lilla trädgård är full av fotspår. Inte så farligt som det låter. Verkar vara från någon flygande besökare, min gissning är då fåglar. De är välkomna vinter som sommar.

Tänk att det redan blivit fredag igen. Vart tar alla dagar mellan måndag och fredag vägen?? Tycker det alltid är helg här hos oss.

Idag blir det julbuffé. Ser jag framemot. Äta gillar jag, särskilt när jag inte ska laga själv.
Det trista är ju att man bara kan äta sig mätt. Så mycket mer skulle man vilja stoppa in.

Drick en öl-dagen är det visst idag. Det firas här hos oss med denna.


En öl på fredagseftermiddagen tackar mannen inte nej tack till.

Nu ska jag rota runt lite bland mina tillhörigheter i klädkammaren och leta efter min låda med handarbeten. Jo, nu funderar jag på att handarbeta lite. I vart fall brodera färdigt något av de arbeten som ligger ofärdiga. Sen blir det sopcontainern med resten. Synd javisst, men vad ska det ligga här och ta plats för.

Ha en mysit kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar