onsdag 1 december 2021

julmånaden här


December inleddes med lite snö, eller kanske mer snöblandat. Vi får väl se uppåt dagen vad som blir av.
Lite snö under julhelgen har jag väl inget emot men det är heller inget jag längtar efter.
Bilden ovan är utsikt från vårt förra boende. En vacker lantlig kyrka . Kanske man skulle göra ett besök i någon kyrka under julhelgen? Stämningsfullt med jul och nyårsmässor i våra kyrkor.
Julotta kanske?? Nä, det är nog bara en tanke. När det väl närmar sig tar nog bekvämligheten över och vi stannar hemma.


Det är ju också Glöggens dag idag....
Dessa två sorter kommer att släcka vår glöggtörst detta år.


Ett glas varm glögg med tillbehör sitter ju fint när snön yr utanför våra fönster.

Så är det åter dags för kalenderöppnande för alla barn. Undrar om det är lika spännande nu som det var när undertecknad var barn?? Det var ett MÅSTE att se adventkalendern på TV varje dag. Nu vet jag inte ens vad årets julkalender heter eller vad den handlar om, men jag är ju inget barn längre.

Mannen och jag öppnar också kalender. En triss-kalender. Det har vi gjort några år nu, men vinsterna har uteblivit. Nää, nu ljuger jag, förra året vann vi visst 150 svenska kronor. Pengar det också.


Ett litet ordspråk:  "Den som inte spelar vinner mest."

Kanske är det så, men samtidigt den som inte satsar vinner inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar