onsdag 29 december 2021

gomorron världen



Efter att ha sovit gott är jag nu redo för dagens vedermödor.

Att ropa fritt fram är väl aningen för tidigt med tanke på den fortsatta smittspridningen. Fick berättas för mig igår om ett gäng från ett äldreboende var ute med sina vårdtagare för att reashopa!! hur tänkte man här då?? Nä, jag och mannen håller ännu låg profil vad det gäller socialt sällskapsliv utanför den innersta familje/vänkretsen. Själv avstår jag från rea både i friska och i pandemitider. Jag avskyr att trängas.

Denna dag ska jag ta mig för att tvätta lite. Hela tvättstugan svämmar över och lådor och hyllor gapar snart tomma. Känner mig piggare så det ska nog gå.
Men visst,  det kommer säkert bli några timmar framför TV:n också.

Så var det det där med bildgåtan. Har fått några förslag på vad det föreställer, men tyvärr är dessa fel.
Lite ledtråd, prylen hör hemma i köket.
Det kan finnas ledtråd i bilden.
Lycka till.

Idag är det visst statisternas dag. Och visst är vi väl alla statister i föreställningen som kallas livet.
Vi får ta en hel del regi och sen är det upp till var och en av oss att göra sitt bästa.

Ha en bra dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar