lördag 25 december 2021

Juldagsmorgon glimmar.............

jag vill till stallet gå. Ja, så står det ju i visan men jag kan inte hålla med. Vill INTE till stallet. Stannar gärna kvar i soffan under filten framför en tidig tv-repris.
Mannen sover och katten är klar med sin morgonrondering. Det blev en kort rondering. Allt för kallt tyckte Guldkatten.

Gårdagen, som ju var självaste julafton, blev en mycket trevlig dag.
Mat och lite mingel här på Casa Prelata och sen julkappsspel på blodigaste allvar hos familjen Kenne.
Så roligt att träffas och ett så bra upplägg av julfirandet. Så kan vi kanske göra fler år.


Julklappsspelet spelades mer eller mindre inkognito.
Viss förklädnad rådde. 

Idag är det soffans allra heligaste dag. Här kommer vi båda, mannen och jag, att finnas hela dagen. Stör ej!
Mat finns färdigt så det blir enkel matlagning. Rester och åter rester.

Mannen har ropat att nu är det Ice age på TV, den vill jag inte missa.
Jag rusar.
Vi hörs kanske imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar