torsdag 2 december 2021

lutande ljuset .....




Vårt datumljus är visst på glid.
Chansade på att tända detta datumljus igår, detta trots dess böjning. Allt gick bra så här långt. Får väl se hur det blir framöver.
Har haft vridna och deformerade ljus tidigare och vad jag minns har det gått vägen.

Inatt har det kommit några snöflingor hit till Skåneland. Jo jag vet, andra platser i Skåne har fått betydligt mer än vi. Men, vi är glada för det lilla. Glashalt på våra vägar är det visst. Det är de rapporter som kommit mig till känna. Det gäller alltså att hålla sig inne och ifrån vägarna idag.

Har varit på möte i kommunhuset idag, sen ätit min andra frukost (eller tredje kanske det är för vi blev bjudna på macka på mötet). Mannen har stuckit iväg med en annan kvinna. så nu får jag ha TV-soffan för mig själv.

Jag har fått höra idag att Island förmodligen är världens fredligaste land. Ja, så kan det säkert vara. Inte mycket av konflikter man hör därifrån.
Sverige ligger på 15:e plats enligt den undersökningen,
Världens ofredligaste land, kanske inte helt oväntat, blev Afganistan, tätt följt av Syrien och Irak.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar