tisdag 28 december 2021

god fortsättning




Mellandagarna är här. 
Det är väl nu det ska laddas om inför nästa stora helg som ju är nyårshelgen.
Mer mat och mer godsaker och mer förväntningar.
Här på Casa Prelata kommer vi att ta det lite lugnt och det får väl bli som det blir.
Känner mig ännu inte helt återställd från min "förkylning" eller vad det nu var som fullständigt golvade mig. Fötterna börjat svullna och värk i mina leder har tillkommit de senaste dagarna.
Men, det blir säkert bra igen med tiden.

Ibland önskar jag att jag hade något av VIP-status. Sådär så jag ensam kunde vandra runt i de butiker jag ville och bara välja och vraka bland sortimentet och sen slippa köer när jag skulle betala.
Kanske kunde man stänga ner för andra kunder under en dag, t.ex på Gekås i Ullared. Det hade passat mig. Nä, så är det naturligtvis inte. Inte mycket jag kan göra.

Njuter av mina tulpaner och längtar efter våren. Det är i stort sett vad jag kan göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar