torsdag 30 december 2021

årets sista torsdag




Denna fina nyårsbukett fick vi idag av våra underbara grannar.
Tänk så härligt med fina och goa grannar. Inte undra på att vi trivas.

Eftersom mina ben nu de senaste dagarna har börjat svullna, eller rättare bara det ena, så blev det idag en tur till apoteket, efter samtal med min läkare som ville utvärdera användadet av stödstrumpor fram till måndag då jag åter ska på läkarbesök.


Nu återstår bara att se om det ger någon verkan.
Varmt är det i vart fall. Jag som gärna går utan strumpor, nästan alltid, och nu klädd i knästrumpor.

Några av växterna i vår fina julgrupp har nu tackat för sig och vissnat.
Då är det lika bra att plocka undan det vissna och plantera om.


Så, det har jag också hunnit med nu på förmiddagen.
Visst har jag väl varit flitig denna dag?

Så gjorde den sorgliga upptäckten att vår fina amaryllis som fick en tillfällig plats i uterummet på julafton, glömdes bort därute och har nu frusit. Så kan det ju också gå.

Som om det inte varit nog så har jag även hunnit med en maskin tvätt.....
Känner mig pigg och flitig denna dag.

Annars är det väl så att dessa dagar, mellandagarna, är som ett slags vacum. Det är liksom inte lönt att sätt igång med något större projekt och arbete för det är ju snart helg igen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar