måndag 20 december 2021

Julveckan

Julveckan är här!
Det är två veckor sedan jag skickade iväg några ord här på bloggen. Jag vet nu precis hur en riktig killförkylning är!
Det enda som påminner om jul och julvecka här i vårt hem i år är denna Amaryllis.



Blommar som den brukar nu när det lackar mot jul.

Normal brukar det finnas förberedelser klara i frysen för julbordet, kakor i kakburkarna och kanske till och med lite hemlagat julgodis. Inte så i år.
Detta år har jag totalt golvats av en riktig killförkylning.
Ont i halsen, heshet intill totalt tystnad och ihållande hosta. Ja, så har mina två veckor varit.
Det har varit receptbelagda läkemedel, receptfria läkemedel och huskurer.
Läkarbesök och provtagningar. Två Covidtester som turligt nog inte påvisade någon Covid. Alltid något.
Nu känner jag att det är dags att krypa fram från mitt gömställe och ta mig an julens bestyr. Det blir i reducerad utgåva iår. Men, det kommer med all säkerhet att bli minst lika trevligt.

Idag blev det storstädning av kylskåpet. Här har allt bara kastats in och det råder total oreda. Det är nu så gott som åtgärdat. Nu kan jag fylla på igen.

Jag hoppas att hälsan står mig bi så jag kan få dela med mig av mina påhitt även framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar