söndag 26 december 2021

annandag jul


Vaknade till en gråkall och frostig morgon.
Allt täckt i grå dimma



Känns skönt att få stanna inomhus och dricka sitt te och njuta av skenet från adventsljustakarna och de levande ljusen

 I uterummet var det rimfrost på fönstren, så det har med säkerhet varit en kall natt.


Vackert med rimfrostens mönster på glaset.


Ja, julhelgen börjar nu gå mot sitt slut. Redan. Vad hände här?
Jodå, julen kom även i år, precis som den brukar, och nu är det över.
Det har varit en fin och bra jul för oss. Nu laddar vi om och inväntar nyårshelgen. Det går i ett nu.

Det var ett tag sedan. Bildgåta!
Jag kör en lite enklare denna gång.


Tingesten ser ut som som på bilden, men vad är det och används den till?
Minns inte när jag använde min, om ens någon gång.
Vanligare förr

Stundtals vill min dator eller annan teknisk pryl inte fungera som tänkt och önskvärt.
Visst är det då konstigt att just då känns ett starkt behov av att använda just den prylen.

Jag är en vanemänniska och gillar rutiner.  Även om jag inte har några jobbrutiner eller "måsten" är det för mig bra att ha något inplanerat, dock utan tvång. Jag behöver ju aldrig be om ledigt ifall jag bara vill slöa någon dag. Då tar jag bara ett snack med mig själv och jag är mycket förstående.
Livet är ändå helt magiskt.


3 kommentarer:

  1. Det var inte enkelt
    Ingen aning
    Martin

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en gardinstångshållare eller en krok. /E

    SvaraRadera
  3. Apelsin skalare eller rivare
    Martin

    SvaraRadera