fredag 20 januari 2017

citrustid



Städad och rent efter hundens irrfärder i hemmet. 
Som bekant är det nu som apelsiner och andra citrusfrukter är som bäst. Detta måste jag ta nytta av och valet blev denna gång att göra lite apelsinmarmelad.



Marmelad är ju ganska sött så jag valde att inte göra allt för många burkar av denna godsak. Det blev totalt nio burkar, det räcker ganska länge i vår lilla familj.


Både jag och mannen gillar när det är lite skal i. Kanske blir det ytterligare någon variant på citrus-temat i veckan. Vi får väl se.

Nu är hästarna i stallet efter en ganska lång dag ute. Vädret har ju varit underbart och det märks tydligt att det nu är ljusare på kvällarna. Skönt för både djur och människor.

Mannen börjar visst bli hungrig så nu ska jag bege mig ner till köket och sätta igång med middagen, som idag blir stekt skrubba, potatis och brynt smör.
Gott...tycker vi.
Ha en fin fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar