tisdag 17 januari 2017

smärtsam dag




Efter en eftermiddag med en bedövande huvudvärk eller ska vi kalla det migrän är jag nu hemma efter en lång dag med styrelsemöte och därefter andra föreningsaktiviteter som jag tyvärr fick avsluta lite i förväg just pga den ihållande huvudvärken.

Än har värken inte släppt men efter fyra värktabletter hoppas och tror jag att nu kommer det att lätta. Att äta så här mycket värktabletter är absolut inget jag gör i normalfall vid huvudvärk (1 tablett brukar det bli) men idag var det för besvärligt, fick inte bukt med smärtan.

Jag är medveten om jag ibland ( eller ofta) själv omedvetet framkallar dessa migränanfall genom stress och annan yttre påverkan.
Men  nu är jag hemma och ska tillbringa resten av denna dag/kväll på soffan framför TV:n, om det nu blir möjligt att tränga undan katten förstås.

För så här är det i vår familj, djuren har på något omärkligt sätt tagit över vissa saker och händelser. Ett exempel är TV: soffan som mestadels ockuperas av katten Agnes som endast ytterst motvilligt lämnar plats åt någon annan. Soffan ÄR hennes ( enligt hennes egen uppfattning ), fåtöljerna Är hennes, likaså våra andra två soffor, stolarna kring matbordet, dukarna på av henne utvalda bord samt de fönsterkarmar hon för stunden tycker passar hennes behov bäst.

Så  har vi det.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar