onsdag 4 januari 2017

kanske lite tjatigt





Jo jag vet, kan väl kanske kännas lite tjatigt och lite enformigt men det blir lite om hästar nu igen. Jo jag vet, återkommer såå ofta till detta ämne, men det kanske har sin naturliga förklaring när man levat och lever så nära och med hästar hela tiden. Jag blir själv lite uttråkad av att alltid läsa, prata och lyssna på allt som rör hästar. Lite omväxling, tack. Men så är man där igen, hästar, hästar.

Man är väl inte något partylejon precis och uteliv att rapportera om är näst intill obefintligt.
Vardagen här på Ingatorp ser väl ut som hos de flesta. Förutom det där med hästar förståss.

Pållen på bilden är ett av våra fullblod, Snowball med ett av sina föl, jag tror visst det är Yousangtome, eller Youssan som hon kallades till vardags.
Snowball, en rejäl häst men med en hel del nerv det ville sig.  Snowball fick fem föl, varav fyra hos oss.

Nä, nu får det vara nog med hästar för idag (tror jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar