torsdag 5 januari 2017

vilken mardröm...




Jag sover ibland ganska knaggligt och drömmer en hel del. Oftast minns jag inget, eller bara mindre fragment, av drömmen när jag vaknar men inatt var det annorlunda. Drömde att någon fått tag i en av julen/nyårets chokladaskar och saboterat innehållet genom att klämma, bryta sönder och bita av pralinerna. 



Såg tydligt förstörelsen framför mig, en bild som var mer än verklig när jag vaknade och slog upp ögonen. Nu var jag allt nyfiken, kunde detta vara sant. Hade detta hemska hänt eller var det bara en dröm. För att mannen inte skulle förstå att jag är helt galen och knäpp så smög jag ner, letade upp den aktuella chokladasken. Redan när jag såg askens framsida kände jag mig ganska på att det kunde vara en dröm.


Jag öppnade asken något försiktigt, och där....ja där låg alla kvarvarande bitar lika hela, rena och fina som när jag senast stängde locket.
Guud, vilken lättnad, blir nästan religös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar