tisdag 3 januari 2017

snacka om beroende




Visst gillar jag semlor det är väl ingen som undgått detta. Jag ÄLSKAR dessa ljuvliga bakverk och tycks aldrig kunna få nog.
Har inte riktigt hunnit med att inköpa dessa delikatesser så snart som jag velat och som jag brukar, men idag hade jag bestämt mig. Semlor SKULLE jag ha.
Eftersom jag skulle vara på Röntgen Ystads lasarett tidigt i morse och vi var i riktigt god tid där så föreslog jag mannen att vi skulle svänga bort om konditoriet, som säkert öppnat tidigt, och köpa lite semlor.
Visst var där öppet men semlorna var inte klara.


När jag var klar på lasarettet för vi hem direkt för att käka lite frukost som inte blev av innan vi gav oss iväg. Nu var det dags att sticka in till byn efter semlor.

Konditori nr. 1 hade endast en semla kvar och det duger ju inte om två ska ha.
Vid konditori 2. fanns inte en P-plats att uppbringa på de närmaste kvarteren.
Konditori nr. 3. hade inga semlor!!!

Nu blev det till att ta sig fram till torget och leta reda på en P.plats och sen promenera tillbaka till konditori nr.2 som HADE semlor. Äntligen!!

Nu är jag så hemma med godingarna.
Får nog erkänna att det blev ganska dyra semlor om man ser till helheten. Semlorna kostade 50 kr/2st och därtill den för dagen dyra bensinkostnaden på dryga totalt 3 mil.

Var det värt detta frågar ni er kanske....svaret är JA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar