fredag 20 januari 2017

Vårfin, eller?


Det är vår i luften idag. Solen skiner, nästan vindstilla och en temperatur på plus 7 grader, det kan jag kalla vår. Som vanligt varje morgon var det även idag en hundpromenad inplanerad och även utförd. 
Töväder är väl alltid bra tycker ni, men ibland har jag mina tvivel. Idag var just en sådan dag då jag på nått sätt tänkte tanken att om man ändå kunde välja mellan töväder och hund(ar). Svaret vet jag ju ändå, naturligtvis skulle valet falla på hundarna men ibland är det mindre kul att vara hundägare.


Efter en promenad på endast 30 minuter kan man se ut så här om man heter Charley och är en Golden Retriever. Ser mer ut som han varit ensam ute under en vecka.


Den stora mjuka, lurviga pälsen samlar fint upp allt smuts och lera från vägen. Idag fick han inte ens gå lös för att förhindra ensamma promenader på öppna blöta fält och åkrar.


Själv känner han sig inte det minst besvärad av smutsen, utan tar första bästa dyna i besittning för en skön power nap efter att först vandrat runt i halva huset (kök, hall och badrum) och lämnat små söta fotavtryck. 
Enligt Charley själv är han nu i ganska vårfint skick och verkar nöjd med tillvaron.

Det blir för oss homo sapiens att återställa bostaden i beboeligt skick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar