tisdag 26 april 2022

är det sommar???

Detta vackra väder lurar mig att tro att det är sommar. Men än så länge är det ju faktiskt bara vår.
Idag har våra första pelargoner flyttat in hos oss. In och in, mer ute om ni förstår hur jag menar.


Här står det nu fyra vackra pelagoner och lyser så inbjudande. Fler ska det bli, jag lovar.
Hade egentligen bestämt mig för att i år skulle det inte va några pelagoner, men....pelagoner är ju sommar.

Jag har också påtat ner lite frö av dill, persilja och timjan. Nu får vi väl se om det kommer upp något eller om Guldkatten kraffsat upp allt. Inte helt enkelt att så i pallkragar när man har en katt som lider av extrem nyfikenhet.

Har också hunnit med att fota och lägga ut en hel del pussel till försäljning.
Skönt om jag kunde bli av med några. De står ju bara och tar plats och ingen mer jag känner vill ha flera nu.
Vad har jag mer gjort idag då....
jo, så var det väl inte så mycket mer.


Forskning har ju visat att 2 minuters skratt motsvarar 20 minuters jogging. Därför satte jag mig en stund ute i parken och skrattade åt joggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar