onsdag 6 april 2022

nu är det gjort




Tandläkarebesök är något av det värsta jag kan tänka mig.
Men, ett ont som måste göras. Idag var det dags igen. 1,5 år sen sist och jag kunde känna oron flera dagar. Allt gick dock bra.  Detta fina väntrum gör det hela aningen lättare att vänta. Ett så lugnt och avslappnande väntrum.
Både tandhygienist och tandläkare var nöjda. Inga hål funna så nu nu kan jag sova lugnt igen.
Sova, ja det är precis vad jag gjort sen jag kom hem efter mitt tandläkarbesök. Guldkatten och jag kröp ner under lakanen och tog oss en rejäl power nap. Nä, det var nog mer en riktig sovstund. Skönt var det.
Men, nu blir ju frågan.....kommer jag att kunna somna ikväll då?? Vi får väl se.

Tyckte idag att det var dags att börja pynta vårt påskris. I mitt påskris har vi inte fågelfjädrar sen en del år tillbaka. Vi har små söta ägg och kycklingar i riset. Idag skulle jag ta fram dessa för jag var hundra på vart jag lagt dem förra året. Eller....... hur var det nu med det? Lett, letat och letat överallt i hela huset, i skåp, lådor och hyllor. Inga ägg eller kycklingar. Nu har jag säkert lagt unnan dem på ett bra ställe som jag nu inte minns. 
Imorgon blir det till att bege sig till affären och köpa nytt hängpyssel till riset

Ha en fin kväll. Det ska jag ha.

1 kommentar:

  1. Så bra du har det
    Både tandhygienist och tandläkare avklarade samma dag
    Och inga klagomål
    Martin

    SvaraRadera