onsdag 13 april 2022

Askonsdag.....

Jo, det är väl så denna onsdag innan påsk brukar kallas.
Det har för oss varit en  onsdag  i det närmaste identisk med andra onsdagar.
Askonsdagen ingår i "stilla veckan", om den varit så stilla kan jag kanske inte skriva under på.
Visst det pågår lite påskyra men det är inte alls så mycket. Alla våra fönster är putsade och påskrisen beklädda i syntetiska fjädrar. Påskliljor har tagit plats i påskvaserna och ute blommar nu både påskliljor och lite annat smått och gott. Som dessa......


Vet inte vad det heter men det kan nog kvitta.

Nä, nu får jag nog försöka ta mig in i frysen och leta reda på lite frysta produkter som ska tillagas och ätas under påsken. Hoppas jag får ut något och att jag sen kan få tillbaka resterande och ändå kunna stänga dörren. Som det är nu gäller logestik på mycket hög nivå. Millimeter!

Vi hörs om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar