söndag 10 april 2022

vilodag.

Ja, så står det i bibeln. Men för min del är nog de flesta dagar vilodagar. Lite slö idag eftersom jag inte stängde TV:n förran starax innan halv fyra i morse. Tokigt, ja jag vet men så blir det ibland.
Idag har jag ett visualiseringsproblem....jag kan inte se mig själv göra någonting. Jag gör ett nytt försök imorgon för då ska det städas.

Det går ju med raska steg mot påsk nu. Inte tidigare har jag varit så sen med att påskpynta och/eller påskstäda.


Påsklkiljor har i vart fall fått ta plats på bordet. Alltid något.

Denna vecka är vi med hund.


Viking gästspelar här. Det går förvånansvärt bra mellan hunden och katten. Det tackar vi extra för.

Så måste jag be Anna om ursäkt eftersom jag troligen glömt att tillkännage en tidigare vinst i bildgåtan. Den om silen. Grattis Anna. 
Du får då en vinst som du kan använda tillsammans med vinsten du fick i denna veckas tävling. Du vann ju mina fina begagnade klädnypor med patina.
Du vinner nu också det gamla torkstället som också har en hel del patina.. Hoppas du får mycket glädje av båda vinsterna.


Nu kommer en ny gåta........


Prylen är inköpt på loppis i veckan.
Är nog ganska säker på att ingen av er har en sådan i gömmorna.

Gissa på. Ni vet vad som gäller. Fina priser!!



3 kommentarer:

  1. Förstoringsglas med lampa
    Martin

    SvaraRadera
  2. Kan det vara ett förstoringsglas med ljus. Anna

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är ett förstoringsglas med lampa, vet inte om det här något speciellt namn. / Elin

    SvaraRadera