fredag 29 april 2022

några få dagar kvar.......

April månad går mot sitt slut.
Vädret är än så länge soligt, varmt och behagligt även om det spås annat.
Nya grillen är monterad och på plats


Mannen har oljat in galler så nu är det bara att köra så det ryker!!!!
Visserligen ska vi grilla lite korv med våra grannar i eftermiddag/kväll men det blir nog inte denna grillen som ska tjänstgöra.
Har sått lite gräslök idag. Får väl sen om det blir något av det eller om katten tyckt annat.

Min favoritplats dagtid just nu, eller platser, är nog uterummet med en bra bok eller ett pussel, eller trädgården också med en bok och lite gofika.
Min favoritplats kvällstid är naturligtvis slängd på soffan framför TV:n. Där kollar jag helst på Let´s dance, någon frågesportsprogram eller någon streamad serie. Utbudet på streamat är stort.
Doften av en apelsin, någon vacker blomma eller ett gott doftljus får gärna fylla rummet.
Men än är det en stund till kväll, och det är jag tacksam över.


När jag satt här framför datorn och plockade lite hörde jag tydligt rösten som jag uppfattade kom direkt utanför vårt förnst. Inte troligt då jag befann mig på andra våningen var vad jag spontant tänkte. Men, se där hade jag både fel och rätt. Vänder mig om och där stod han. Mannen jag hört samtala för någon minut sedan. Tur man hade alla kläder på och inte är lättskrämd.


Ja, ja det blev ett kul inslag i en annars vanlig fredag.

På tal om fredag, det är idag sista fredagen i April månad, i vart fall för år 2022.
Njut av dagen och gör något trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar