söndag 17 april 2022

Påskdagen





En okristligt tidig morgon denna påskdag, om man nu får använda detta uttryck en dag som denna.
Klockan visade på 03.21 när jag fann det lika gott att kliva ur den sköna sängvärmen.
Ett glas vatten och två blodtryckstabletter senare insåg jag att det troligen kommer bli en riktigt fin och behaglig dag. Vindstilla och varmt med tankte på den tidiga timman. Enligt väderrapporten ska solen skina och ge ett värmepåslag på ca 13-15 grader. Låter som skön musik i mina öron.
Musik i mina öron var också den konsert som närboende fåglar höll denna morgon. Det kändes att nu är det verkligen vår pågång.


Guldkatten har varit ute en stund, ca 5 minuter, denna tidiga morgon. Kanske han tyckte det var skönt att va ute när alla andra var hemma och sov.

Nu sover både katten och mannen.
Själv ska jag ta en stor kopp te och sätta mig framför TV:n. Iceage 5 ska det bli strax innan sju.

Igår hade vi gäster. Barn och barnbarn. Alltid så trevlig när de kommer förbi. Verkligen något att längta efter. Idag blir det lite kortspel med grannarna. Få se om det lyckas för mig att vinna idag. Förra matchen vann grannfrun. Jo, du läste rätt. Mannen min vann INTE.

Nu tackar jag för mig och hoppas på en fortsatt trevlig påskhelg, både för er och för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar