lördag 2 april 2022

nytt grepp av vintern



Efter nattens minusgrader såg våra penseer ut så här. Matta och trötta hängde de med huvudet ner mot den kalla och något hårda jorden. Inte att undra på. Det skulle kanske vem som. Att stå därute i bitande kyla och försöka att se glada och lyckliga ut kan väl bli för mycket.

Men.......


Efter några få timmar hade de alla repat mod och glädjen hade återkommit. Nu står de därute som små solar. Tyvärr väntas samma kyla även kommande natt. Hur länge ska de orka?

Mannen är som oftast i väg med hästarna. Jag tänkte ta tillfället i akt och gå ut på en rask långpromenad. Men ,så kom jag på att jag varken kan, vill eller orkar. Skönt att det löste sig!
Jag har ändå inte varit helt sysslolös denna förmiddag. Dammsugit sovrum, hall och toalett på övervåningen. Golven är tvättade. Dessutom putsat tre av fyra fönster i sovrummet. Hur kan man glömma putsa ett av fönstren?? Vet inte, men jag gjorde det så nu blir blir det till att göra om och göra rätt.
Nu blir det inte mer aktiviteter för min del denna dag. Soffhäng är vd som gäller.

Jag hoppas att ni finner något meningsfullt att göra med resterade helg.
Hörs gör vi kanske i morgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar