torsdag 28 april 2022

påsken är över.......


Påsken är över och det är påskgodiset också.......


bara denna lilla bit av påskhönan finns kvar. Den försvinner idag det kan jag lova.
Om det inte syns så var den gjord av marzipan och försvinnande god. Vad vore livet utan marzipan?? Betydligt tråkigare!

Det är perfekt tvättväder idag för att torka ute i sol och vind. Tyvärr finns inget kvar i tvättkorgen som behöver en rengöring så det får väl bli en annan dag då.
Kanske lika bra så, då kan jag ju ägna mig åt mina favoritsysslor, pussel och gamla repriser.

Här i vår familj har vi en katt! Inte vilken katt som helst utan en guldkatt.......


Han bestämmer nästan allt. Nää, ALLT.
Oftast varje morgon när bara han och jag är vakna  tar han med ett graciöst skutt sig upp på köksbordet, inte för att leta godsaker, inte för att kika ut genom förnstret utan bara för att han VILL.
Här uppe kräver han full uppmärksamhet och helst oavbrutet klapp och kel hur länge som helst.
Detta önskemål görs honom tillmötes på bästa sätt. 
Eller, som ordspråket säger "  Vänskap låter sig inte betalas med annat än vänskap"

På tal om ingenting..... fram till 1963 var det obligatoriskt att makar bar samma efternamn. Nu var det möjligt att bära två namn. Mellannamn var möjligt.

Ja, det var nog allt för idag.
Jag funderar på att återkomma imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar