onsdag 2 oktober 2024

en blick tillbaka



Idag vill jag prata lite om lillebror. Ja inte min lillebror för en sådan har jag inte utan om katten Lillebror. 
Lillebror var katten som var överallt, helst där han inte skulle vara. Här på bilden har han tagit plats i vår koppargryta som vanligtvis är fylld med sommarblommor. Nu tyckte Lillebror att det var en utmärkt plats att ligga tryggt och säkert och samtidigt ha koll på allt som hände på gårdsplanen.
Lillebror finns ju naturligtvis inte med oss längre. Det har gått många år sen vi fann honom överkörd precis utanför vår infart. Sorgligt och ledsamt men tyvärr ett ganska vanligt öde för en frigående katt.
Glömmer honom gör vi inte.

På tal om längesedan......
Igår träffade jag på sociala medier på en vän från förr. Ja förr kan man verkligen säga, ca 40 år sedan. Vi har mycket minnen tillsammans från tiden då vi bodde på samma ort, hade hästar som gemensam punkt och hon och hennes syster var hästskötare i vårt lilla stall. En rolig tid. 
Vi blev båda så glada att ha funnit varndra och det blev mycket skrivande och utbyte igår. Vår vänskap fortsätter, det är jag säker på.

Denna dag ska jag inte göra något planerat. Det får bli som det kommer.
Kanske får vi en middagsgäst. Trevligt. Det kommer då bjudas på kåldolmar med tillbehör. 

Vädret är vackert, sol, lite blåsigt och aningen svalt men vad är att vänta sig i Oktober månad.

Hoppas ni alla får en underbar dag där ni befinner er,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar