torsdag 17 oktober 2024

soppa och slakt



På spisen står en kastrull finsk korvsoppa och puttrar. Skönt med färdig mat när jag kommer hem från mitt möte med föreningen idag. Det är riktigt soppväder ute så det passar ju bra.
Det är ju också måltidens dag idag. Nu blev det ju bra.

Det är också tid för slakt. Ja nu är det mina sommarblommor som t.ex pelargoner jag tänker på. Jag övervintrar inte pelargoner. De står bara och tar en massa plats.  Det finns nya att köpa till våren. 

Guldkaten är inte så sugen på uteliv för tillfället. Ut en mycket kort stund sen i ilfart tillbaka in och tigga godis. Nu ligger han på min kudde och sover så tungt.

Igår var grannarna över och spelade ett parti kort. Det blev en seger för mannen och en för mig. Inte så illa.

Vädret idag här hos oss r svalt och framför allt blåsigt. Gillar verkligen inte blåst men som ordspråket säger " var dag har sina egna svårigheter". Så är det nog.

Nu hinner jag inte sitta här och filosofera längre. Jag blir strax hämtad för färd till mötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar