söndag 13 oktober 2024

vilodag





Ja, vilken dag är inte vilodag? Tycker nog att det mesta som görs är vila. Ändå har jag varit utanför dörrarna idag. Det blev en tur till stallet, hälsade på de duktiga hästarna från tävlingarna igår och så naturligtvis en fika.
Ja, det har jag kanske inte berättat, tävlingarna igår blev det två fina placeringar för våra pållar. 2a och 4a i samma lopp. Så nära vinst. Men inte denna gång heller. 9 andraplatser  och 2 tredjeplatser på 24 starter.har Nevercantell. När ska vinsten komma?? Kommer den?? Vi är ändå nöjda.

Det blev i vart fall en bukett med hem


Ja det blev en bra slant också....... Nu får dom mat några dagar till.

Birgit har namnsdag idag. Birgit hette min mor så det får bli henne jag vill gratta idag.
Jag grattar henne med en vacker uppsättning av ljung.



Minns inte om hon gillade ljung men så får det bli.

Nä, nu ska jag moffa i mig lite (eller mycket) bryllepudding, karamellsås och vispgrädde. Gott va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar