fredag 18 oktober 2024

freag och matkoma



Denna lilla katt som ser lite blyg ut är "lillasyster", alltså syster till "lillebror". När vi bodde i Skurup fanns dessa båda små hjärtan hos oss. Nu finns de bara i våra minnen.
Det har funnits en hel del katter hos oss så fler kommer säkert att precenteras.

Idag har vi käkat lunch på stan. Buffe´blev det idag. Precis som alltid när det vankas buffe´äts det på tok för mycket. Denna dag inget undantag. Nu är det matkoma som gäller, det kan jag lova. Mannen och jag hade planerat städa idag men det får bli i morgon. Soffan blr det idag. Hela eftermiddagen och kvällen.
Det bli varken chokladmuffins eller slips idag, trots att båda har sin alldeles egna dag idag.
Däremot kan jag gratta Lukas som har namnsdag idag. Grattis.

Som jag nämnt så är det en trött kropp jag lever i denna dag. Därför kryper jag tillbaka till soffhörnan och ännu en Power Nap.

Hörs i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar