fredag 11 oktober 2024

fem frågor till mig själv


Visst har jag hafte en greyhound. Twiggy hette hon. Det har ju förstås gått några nu, bilden är från 1983 , hela 41 år sen. 
Twiggy var speciell, som väl kanske de flesta greyhounds är. Hon var extra söt när hon skrattade på kommande.


Äggets dag, som är idag, firar jag med en liten bild på några ägg från tiden då vi hade egna höns. Vilken känsla att gå ut på morgonen och plocka in frukostäggen. Färskare kunde det inte bli.

Idag har jag ställt mig själv fem frågor......
favoritaktivitet att göra på hösten?  Mys att få tända lite levande ljus

doft eller smak förknippat med hösten? Äppple, helt klart

 Om jag skulle planera en perfekt höstdag från morgon till kväll ? Sol och vackert väder, kanske en härlig promenad, en härlig lunch med vänner på något mysigt ställe, tända ljus, gofika och något bra på TV att avsluta dagen /kvällen med.

höstplagg jag gillar? Gärna en stor mysig tröja

någon höstritual eller tradition som jag ser fram emot varje år? Nää, faktiskt inte. Skulle väl då vara Halloween

Nä det får väl bli allt för idag.
Dagen har bjudit på sol men ganska hårda vindar. Bra att jag tog mig en kort promenad tidigt i förmiddags för det känns som det blåser mer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar