torsdag 3 oktober 2024

en pigg en slö



Kände mig extra pigg idag på min korta morgonpromenad men tyvärr fick man inte överstiga gällande hastig. Kände mig stark och snabb och tror jag kunnat prestera mera. Eller så var det bara i min fantasi.

På torsdagar är det av tradition ärtsoppa till lunch hos väldigt många, men här blir dt rester på rotmos. Får väl duga det också.

Min dator är ju som den är. Inte snabb, vägrar ibland att samarbeta eller rent av struntar i att starta. Det är med andra ord spännande varje dag när strömmen slås på. Idag startade den men är VÄLDIGT trött.
Efter att jag levt tillsammans med en dator under fler år än jag kan minnas är det för mig svårt att tänka mig en tillvaro utan.
Var det bättre förr innan datorernas intåg i vardagen? Nö, jag tror nog inte det. Dock ska den användas till förnuftiga ting. Den kan också göra mycket skada och då tännker jag bland annat på sociala medier.


Ja det var väl allt för idag.
Nu måste datorn vila sig för att kankse vakna upp lite raskare imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar