måndag 14 oktober 2024

Ny vecka



Glad måndag på er alla.
Välkomna till en ny ubrukad vekad vecka, nu är det mycket upp till oss vad vi gör den till.
Själv ska jag börja med att fylla den här dagen med lite tvätt och så plocka undan lite. Jag ska också försöka få ordning på mina två surfplattor och min gamla laptop. Sen ska några av dessa hämna på återvinningen.
Morgonen, efter en tröstlös natt, började jag med en kort promenad. Altid skönt att komma ut och vakna till och att skingra sina tankar en aning.
Tur jag tog en tidig tur för nu regnar det, öser ner. Ingen vill ut och promenera idetta oväder.

Träd och buskar börjar nu skifta till sina vackra höstfärger. Det ger mig ett sorts lugn.
Höstfärgerna är så rofyllda tycker jag. Kan gilla hösten.

Livet är ingen räkmacka, trots att det är räkmackans dag idag. Någon sådan ska inte ätas här idag. Får bli vid senare tillfälle.

Jag har inte så mycket mer att tillägga, så ha en härlig måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar