lördag 5 oktober 2024

Hälften



Denna vecka har det blivit en hel del till hälften gjort.
Först ut en till hälften läst bok. Började på den i somras men kom liksom ingenvart. Inte för att den inte var bra, för det var den. Nä mer för att det inte infann sig någon läsro och läslust. Den får lämnas vidare nu.

Sen hade jag en förutsättning att röja lite i klädkammaren. Där trängs då allsköns ting. Någon röjning blev det inte. Kan nog inte säga att det blev ens till hälften.

När jag ska dela med mig av något gott gör jag som jag alltid brukar jag både delar och väljer. Dock väljer jag ge bort största delen eller biten. Alltså tar inte ens hälften.

Höströjning i vår lilla trädgårdstäppa då?? Ja, där har jag nog kommit till hälften.

Sen har jag funderat på vad jag skulle göra om jag fick lite oväntade inkomster. En vinst kanske! Jo det vet jag. Skulle dela ut till mina barn. Behöver inte så så mycket själv numera. 

Men, nu är det helg. Även för en pensionär. Mannen är i väg till Grannlandet för att tävla med två av hästarna. Nu måste jag hålla alla tummarna. Det betyder nog att jag inte får så mycket gjord denna heller.

God helg på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar