onsdag 9 oktober 2024

Hushållsnära tjänster idag

Höstsolen lyser på en glad pensionär idag. Ja, på alla andra också.
Idag snurrar en maskin tvätt. Diskmaskinen är igång och jag har suttit en stund vid mitt pussel. Det börjar bli för svalt att pussla i uterummet nu. Hade hoppast få klart detta pussel och börja på ett nytt, inomhus.
Det ska lagas finsk korvsoppa till middag. Det är faktiskt ganska god soppa.
Borde baka lite också men där tiog visst orken slut
Jo, det är en väldig massa som borde göras men som jag med lätthet skjuter framför mig.



 Igår var grannarna över och spelade 500. Två spel som vanligt. Båda vanns av grannarna, ett av Inger och ett av Lars. Där blev man segerlös.
Vill passa på att gratta Inger som har namnsdag idag. Grattis.


Idag vill jag visa en bild på vår då nyinköpta åring Curios Mind. Inköpt i Danmark på åringsauktionen och nu på inridning hos stall Danekilde.
Tyvärr kom hon inte till start på grund av en skada. Sånt kan tyvärr hända.
Bilden är från 151001, tänk 9 år sedan,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar