tisdag 8 oktober 2024

Vill hellre va en lat pensionär





Mycket häst dessa dagar. Nya hästen kommit så nu är det inte mindre än fyra pållar att ta hand om och sköta om. Därtill kommer att en i flocken fortsätter åka ut och in till sjukhuset. Senast igår var det dags igen. Då får vi andra stäppa upp och ta vårt ansvar. Det har blivit så att även undertecknad har fått rycka in. Jag som trodde att vara pensionär betydde att inte behöva göra mer än man själv vill.

Den här tidiga morgonen såg inte ut som den gjort den senaste tiden. Solen borta och ersatts av regn och lite svalare vindar.
Första etappen av stalljobb är klart. En tur till affären också klart. Nu ska jag ta och vila lite på soffan.
Förr eller senare blir det nödvändigt med en huslig dag när man måste ägna sig åt all sköns göromål i hemmet, som att tvätta eller byta gardiner, putsa fönster, frosta av frysen, renbädda, fixa med de få krukväxterna samt naturligtvis dammsuga och tvätta. 

Jag ger mig själv en ros som den sista blommande rosbusken på "torpet" år 2017. Bilden tagen den 8 oktober 2017.
Numera har vi inga rosor men det får gå ändå.

Kanske jag orkar upp även i morgon och då hörs och ses vi kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar