fredag 12 juni 2020

ordningen nästan återställd.....



Mannen har, som en del av er redan vet, varit inlagd på sjukhus för operation. Det har varit tomt, tyst och overkligt här hemma. Nu är han hemma om än lite ur funktion. Denna morgon har jag skött hans såromläggningar. Med min ringa kunskap ser det fint och rent ut.
Senare under förmiddagen ska jag ut och valla honom på en kortare promenad. Sånt är viktigt.

Nu tänker jag ta mig min första frukost, som fått vänta eftersom jag valde att köra till affären och göra lite mindre nödvändiga inköp. Det är ju trots allt fredag.

Barnbarnet går idag ut till ett minst sagt ovanligt sommarlov. Regntunga skyar hotar med nederbörd så det känns kanske inte viktigt för ungdomarna att ge sig ut i naturen för att fira. Men, vad vet jag. Ungdomar tänker ju inte alltid som vi vill eller tänker. Naturligtvis önskar jag henne, och alla andra som går ut dessa dagarna, en fin sommar och ett härligt lov.

Er andra önskar jag en fin helg. 
Va rädd om er, håll avstånd och håll ut. Det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar