torsdag 25 juni 2020

biverkningar av täcket........




Under ca tre dagar har jag haft smärta från höger axel, också svårt att röra tillhörande arm. 
I morse tror jag att mannen kom på orsaken.....mitt täcke!! Jo, det är så att jag har ett tyngdtäcke på ganska många kilo som jag medvetet eller ofta omedvetet flyttar på under natten då jag vänder på mig. Mer påtagligt nu när nätterna är varma och sömnen därför blir sämre. Jag tror han har rätt.
Nu är fördelarna med detta täcke betydligt fler så byte av täcke bli det inte.

Att det är varmt idag har väl inte undgått någon i detta land?  Här hos mannen och undertecknad är det två parasoller varmt idag, till och med katten ligger still i skuggan.

Jag är, trots värmen, sugen på en riktigt smarrig bakelse och kall läsk! Nu blir det ingen sådan, men önska kan man ju alltid.
Nä, jag blir nog sittandes under mitt parsoll med min bok, mitt korsord och karlavagnen på radio. Sämre kan man ju ha det.
Aktiviteterna avlöser inte varan precis för oss pensionärer (läs mig).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar